Direktlänk till inlägg 19 november 2017

Jag har ett beroende som heter Johan

Av johan eriksson - 19 november 2017 10:22

Hej jag har ett beroende som heter Johan, jag tänkte dra lite kort fakta om mig själv: jag har haft en relativt bra uppväxt, mina föräldrar är missbrukare men jag växte upp i fosterfamilj, denna familj såg min problematik tidigt då ingen annan såg den eller kunde sätta fingret på den.

Jag har ADHD och förmodligen mer än så, jag har haft stora problem med det mesta genom min uppväxt, hela tiden full fart kaos och stormande, jag bytte skola regelbundet och hade svårt att komma in i umgängen då ingen klarade av att umgås med mig en längre tid, vid 13 års ålder kom jag att flytta till ett ställe som isolerade mig från samhälle och livet självt, där bröt dom ner min problematik och personlighet till grunden och satte in något annat, i 3.5 år va jag inlåst men min familj och soc visste inte vad dom gjorde där då detta dåldes och en mer human "accepterad" bild av stället förklarades, jag började redan vid 14 års ålder där inne komma i kontakt med droger och alkohol, släpptes ut nästan 17 år gammal och då tog det fart åt helvete, innan jag hunnit fylla 17 hade jag fått i mig ganja, benzo, ecstacy och amfetamin, jag fick flytta till min biologiska farsa i jämtland, där har jag bott större delen av mitt vuxna liv, farsan och jag söp mest hela tiden och han började spöa skiten ur mig så jag stack efter 6 månader och har vart själv i livet sen dess, därefter blev alkohol och amfetamin min konstanta vänner hand i hand jag kom i tungt blandmissbruk med åren, fick två barn på vägen som nu är 11 och 8 år gamla, jag har inte på 17 år gjort en enda behandling eller sökt hjälp på något sätt, jag har levt med mitt missbruk dolt från myndigheter och försökt hålla en "normal" bild, nu är jag 31 och la in mig på behandling för 3 månader sedan då mitt liv inte längre hade något som helst innehåll kvar jag misste livet kort innan och där kom nog den riktigta vändpunkten, jag går nu i grupp terapi dagligen, går 12 stegs programmet, går regelbundet på AA möten och håller även egna möten varje onsdag för en AA grupp jag startat lokalt och driver, min tanke med att öppna en blogg är att få dela min vardag med andra i tillfrisknandet och jag hoppas kunna vara lite inspiration till andra samtidigt som jag får lätta mitt bröst då denna kampen en dag i taget med mitt beroende är tungt och ibland något av det kämpigaste jag någonsin gjort och jag är inte ensam i detta så jag hoppas att du som följer mig kanske får något bra med dig i din egna kamp med beroendet.  Tack

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av johan eriksson - 24 november 2017 08:52

Jag har ett beroende som heter Johan.   Idag är dagen då det händer, mitt första del mål är uppnått, jag flyttar in i lägenhet idag via behandlingshemmet, är fortfarande inskriven och behandlingen fortsätter men jag kommer nu leva själv, jag fick...

Av johan eriksson - 22 november 2017 21:48

Jag har ett beroende som heter Johan   Idag har varit en väldigt lärorik dag, på grupp idag lyfte jag medberoende och fick en väldigt bra grundläggande genomgång på det vilket ger mig bättre förståelse så jag kan hantera det mer, sen har jag lyft...

Av johan eriksson - 21 november 2017 17:30

Jag har ett beroende som heter Johan.   Idag har varit en relativt härlig dag men efter grupp idag så satt jag o körde ett parti mulle med en av gubbsen, så från ingenstans kommer den där minan, jag kollade snap en snabbis och får se en grej som ...

Av johan eriksson - 21 november 2017 11:57

Jag började igår med ett kostschema och fy fan säger jag bara...jag ska käka 6 gånger om dagen, jag ska ta mig fan väga allt t.o.m som nu t.ex, sitter och käkar måltid 2,. 25g nötter och 130g kvarg haha om 3 timmar e det måltid 3, 333g potatis (2 pot...

Av johan eriksson - 20 november 2017 08:46

Fan va gött idag börjar jag köra efter mitt nya kostschema samt träningsprogram, idag är det bröst/biceps som gäller och det är ett köttigt pass med mycket olika övningar det gillar jag. Jag kommer köra efter detta nu i 3 månader och se hur resulta...

Presentation


Jag har ett beroende som heter Johan.

Jag har startat denna bloggen för att andra människor med beroendesjukdomen ska kunna ta del av mitt liv som nykter och drogfri samt min kamp mot beroendet en dag i taget, jag hoppas det kan ge inspiration till and

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards